Οι big business του ηλεκτρονικού τσιγάρου


Το ηλεκτρονικό τσιγάρο δεν αποτελεί πλέον τη βολική λύση των λίγων. Είναι ένα προϊόν που συνεχίζει να επεκτείνεται στην αγορά με τρομακτικούς ρυθμούς. 

Στις 11 Ιουνίου η Japan Tobacco International, που έχει στο portfolio της μεγάλα brands, όπως ηCamel, εξαγόρασε την E-Lites, τη μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής ηλεκτρονικών τσιγάρων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Δεκαπέντε μέρες αργότερα ηPhilip Morris «απάντησε» εξαγοράζοντας τη δεύτερη στη σειράNicocigs. Με τις επιχειρηματικές αυτές κινήσεις, μέσα σε μόλις δεκαπέντε μέρες, οι δύο εταιρείες εξασφάλισαν το 67% της βρετανικής αγοράς στα e-cigarettes. 

Με τις Imperial Tobacco και BAT (British American Tobacco), που κυκλοφορούν αντίστοιχα τα Puritane και Vype, κλείνει ο κύκλος της βρετανικής αγοράς γύρω από τα e-cigarettes και ανοίγει ο δρόμος για ένα νέο πρόσφορο τομέα.

Γνωστά και ως «ENDS» (Electronic Nicotine Delivery Systems), τα ηλεκτρονικά τσιγάρα κατάφεραν να γίνουν πιο διάσημα από τα τσιρότα νικοτίνης. Περιέχουν ρευστοποιημένη νικοτίνη, η οποία «καταναλώνεται» από τον καπνιστή μέσω του ατμού που παράγεται μέσα στο τσιγάρο. Το μόνο που λείπει στη συνέχεια είναι η εκάστοτε γεύση για να ολοκληρωθεί το «γευστικό» αποτέλεσμα. 

Ακόμη κι αν κάθε ρουφηξιά περιέχει διάφορα βλαβερά χημικά, αυτά δε συγκρίνονται με τα 4.000 διαφορετικά στοιχεία που έχουν καταγραφεί σε ένα κανονικό τσιγάρο. Και όλα αυτά χωρίς μονοξείδιο του άνθρακα και πίσσα.

Το ηλεκτρονικό τσιγάρο φαντάζει σαν ιδανική λύση για όσους αποφασίζουν να προστατεύσουν την υγεία τους ή και κόψουν οριστικά το κάπνισμα . Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι ο βρετανικός Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός ASH (Action on Smoking & Health) αναφέρει σε έκθεσή του πως περίπου 2,1 εκατ. Βρετανοί προσπαθούν να κόψουν το κάπνισμα χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικά τσιγάρα. Και φαίνεται πως η προσπάθεια πιάνει τόπο, καθώς από το 2012 οι «πιστοί» αυξάνονται κατά 700.000 ανά έτος. 

Παρ’ όλ’ αυτά, υπάρχουν και εκείνοι που βλέπουν το ηλεκτρονικό τσιγάρο με μετριοπάθεια προκαλώντας ρήξη μεταξύ των επαγγελματιών ερευνητών που ειδικεύονται στον τομέα της δημόσιας υγείας.

Οι διαφωνίες έχουν οδηγήσει στη δημιουργία δύο αντίπαλων στρατοπέδων. Οι πρώτοι το βλέπουν σαν έναν εναλλακτικό τρόπο καπνίσματος που μπορεί να σώσει εκατομμύρια ζωές χάρη στις λιγότερο βλαβερές ιδιότητές του. Οι δεύτεροι το αντιμετωπίζουν περισσότερο σαν ένα έξυπνο κόλπο του μάρκετινγκ υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχουν χειροπιαστές αποδείξεις ότι το ηλεκτρονικό τσιγάρο βοηθάει κάποιον να κόψει το κάπνισμα. Προσθέτουν επίσης ότι ο στόχος των κολοσσών της καπνοβιομηχανίας είναι, εκτός από το να κρατήσουν τους ήδη υπάρχοντες καπνιστές, να δημιουργήσουν και μια νέα κατηγορία καταναλωτών οι οποίοι θα προτιμούν τα ηλεκτρονικά τσιγάρα.

Οι καπνοβιομηχανίες, με τη σειρά τους, έχουν ήδη ένα σημαντικό πονοκέφαλο να αντιμετωπίσουν για το e-cigarette, αφού καλούνται να τηρήσουν τον κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τον οποίο όλα τα κράτη της οφείλουν να υιοθετήσουν μέχρι το 2016. 

Share on Google Plus

About Eblog Korinthos

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου